Architektura 21szego wieku : Międzynarodowy Konkurs Muzealny II wojny światowej / Mack Scogin Merrill Elam Architekci

Ujawniając Mack Scogin Merrill Elam Architekci: W ludzkim doświadczeniu nie ma większego kontrastu niż warunki pokoju i wojny .
Podczas Międzynarodowego Konkursu w Muzeum II Wojny Światowej chcieli podkreślić ten kontrast.
Architektura budynku muzeum i jego pejzaży stawia warunki kontrastu, które wywołują kontemplację sprzeczności, jakie wojna nakłada na ludzkie przedsięwzięcia.
Ostatecznie powiększenie i oświecenie muzealnego przesłania jest projektem architektury i krajobrazu.
Architekt: Mack Scogin Merrill Elam Architekci Lokalizacja: Gdańsk, Polska Zespół projektowy: Mack Scogin, Merrill Elam, Alan Locke, Rubi Xu, Greg Tran, Jared Serwer, Christopher Hoxie, Helen Han, Margaret Fletcher, Barnum Tiller, Mathew Weaver, Barrett Feldman , Ted Paxton Landscape Architect: Michael Van Valkenburgh Associates Zespół projektu krajobrazowego: Michael Van Valkenburgh, Izabela Riano, Nicholas Pevzner Inżynier konstrukcyjny: Jane Wernick Associates Inżynier mechanik: Max Fordham Inżynier mechanik Team: Henry Luker, Mark Nutley Zespół fasadowy konsultantów: Front, Bruce Nichol, Zach Wiegand Zespół konsultantów ds.
Kosztów: Turner Townsend, Colin Wood Obszar projektu: 22,330 mkw.
Rok konkursowy: 2010 Krajobraz muzealny jest zawieszony pomiędzy spokojną ostoją a burzliwą historią – archetypem symbolicznego polskiego lasu transportowanego do Gdańska.
Podobnie jak w krajobrazie opisanym przez Adama Mickiewicza w Panu Tadueszu .
Polski las był ostoją utrzymującą ciągłość polskiej tożsamości w czasach politycznych zawirowań.
Monumentalne drzewa symbolizują ojczyznę, a starożytność jest odczuwalna wszędzie.
renderowanie.
Ye lasy! Ostatni do polowania wśród was / Był ostatni czapkę króla Witolda do noszenia, / Ostatni szczęśliwy wojownik rasy Jagiełły, / Ostatni litewski monarcha pościgu.
/ Drzewa mojej ojczyzny! Jeśli niebo będzie / że tam powrócę, czy znajdę was jeszcze.
/ Moi przyjaciele starzy, czy dziś żyjecie.
/ Wśród których jako dziecko grałem.
Podobnie jak w starożytnych, rozłupanych pniach Puszczy Białowieskiej, pośród krajobrazów muzealnych splatają się spękane ścieżki.
Przechodząc od muzeum w kierunku gęstych lasów i polan, ścieżki prowadzą każdego gościa na własną ścieżkę refleksji i odkrycia, pojawiając się nagle na otwartych ekspozycjach w małych polanach, jak na utraconych i odnalezionych śladach Wielkiej Wojny w starym lesie.
rendering Gęsty obszar wejścia do lasu i pod budynkiem tworzy relatywną dychotomię między ogrodzeniem a obszarem: drzewa leśne jako pionowy doradca od ziemi do nieba i unosząca się forma architektoniczna jako ciągły przewodnik po horyzoncie.
Las podnosi świadomość i pytania o pochodzenie i początki, a budynek szuka nowego punktu widzenia.
Auto-plaza dopełnia tryptyk kontrastowych środowisk: niepasteryzowaną, niepośredniczoną, ekspansywną otwartość wymagającą społecznego paktu cywilizowanego zachowania.
sekcja Budynek muzeum kwestionuje cienką linię między pomnikiem a budynkiem, między znaczeniem a wykorzystaniem oraz pomiędzy pięknymi i nie do pomyślenia.
Każdy kolejny element muzeum nakłada na siebie pragmatyczne sugestywne wrażenia przestrzenne, reorientuje zwiedzającego na nową perspektywę, sposób wejścia w temat wojny i miasta Gdańska.
rendering Forma architektoniczna muzeum, napowietrzna na placu wejściowym (poziom + 0m), ostra, postrzępiona, pchająca, odbija i wciąga obraz jednostki w chaotyczny układ.
Sama wielkość placu wejściowego nawiązuje do ogromu II Wojny Światowej, a jej ostateczne krawędzie i horyzont wykraczają poza skończony aspekt wojny i nadziei na przyszłość.
rendering Z placu, sekwencja kompleksu stref wejścia jest zorganizowana pionowo.
Wznoszące się schody ruchome od poziomu +0m do poziomu +25m przesuwają się architektonicznie od chaosu i pytania do stopniowo spokojniejszego, bardziej uporządkowanego i uspakajającego środowiska w Museum Entry Hall / Urban Observatory.
Tam historia Gdańska zaczyna się rozwijać wraz z przeglądem miasta i jego pozycji na Bałtyku w stosunku do Westerplatte.
Ważnymi punktami zainteresowania Obserwatorium Miejskiego są: Stare Miasto, Poczta Polska, Pomnik Solidarności, Morze Bałtyckie, stocznie, rzeka Motława i Kanał Raduni, teren Archeologiczny Zamku, wzory starożytnych fortyfikacji miejskich i ogólna tkanka większy Gdańsk.
rendering Miejskie obserwatorium jest funkcją.
ta część muzeum, która wznosi się ponad + 25 m wysokości.
Zawsze otwarte dla publiczności, Miejskie Obserwatorium to dar dla mieszkańców Gdańska, miejsca uprzywilejowanych poglądów i duma historii.
To latarnia na wieczornym niebie nad Gdańskiem.
rendering Na poziomie + 25m dostępne są bilety i informacje.
Tuż powyżej na poziomie + 34 m kino uzupełnia doświadczenie L
[więcej w: pręty z aluminium, drabiny aluminiowe, konstrukcje stalowe ]

Powiązane tematy z artykułem: drabiny aluminiowe konstrukcje stalowe pręty z aluminium