Budownictwo wczoraj i dzis : Architektura znaczków pocztowych

TNT Post, holenderska firma pocztowa, współpracowała z Holenderskim Instytutem Architektury nad opracowaniem nowej linii znaczków pocztowych, zawierających zarówno monumentalne prace, jak i projekty eksperymentalne.
Więcej o znaczkach pocztowych od poprzedniego dyrektora NAI Aarona Betskiego po przerwie.
Wiem, że ostatnio byłem na holenderskim szmatławcu, ale gdzie indziej można kupić znaczki pocztowe, które honorują nie tylko architektów, ale architekturę, a nie tylko zabytki, ale eksperymenty, które nie zostały jeszcze zbudowane.
Jako kopacz, znaczki są zaprojektowane tak, że jeśli trzymasz je do kamery internetowej, zamieniają się w modele 3D unoszące się przed ekranem.
Projekt jest współpracą holenderskiej firmy pocztowej TNT Post i Holenderskiego Instytutu Architektury (NAI), którą kiedyś kierowałem.
Wystawa znaczków pocztowych składa się z pięciu budynków.
Jako bonus, jeśli masz cały arkusz do kamery, widzisz obraz samej NAI.
Co więcej, znaczki są sparowane z aplikacją Augmented Reality o nazwie UAR (Urban Augmented Reality), która pozwala umieścić tę i inne niezbudowane struktury w przestrzeni na mięso, trzymając iPhone a na miejscu.
Wszystko to jest sposobem, aby NAI mogło się zamanifestować, podczas gdy jest ono zamknięte dla rozległych remontów.
Ten projekt z kolei sprawi, że instytut będzie bardziej skoncentrowany na debacie i dyskusji niż na wystawie.
Cała operacja rodzi pytanie o to, jak najlepiej może wyglądać architektura, szczególnie gdy jest to eksperymentalna (niezbudowana).
Od dawna przekonywałem, że modele, rysunki i fotografie budowanych konstrukcji są bardzo złym substytutem rzeczywistego budynku, co ma sens tylko wtedy, gdy doświadczamy go we wszystkich jego wymiarach i częściach.
Problem z takimi budynkami polega jednak na tym, że często trudno jest znaleźć architekturę w nich osadzoną.
Ekspozycja architektury eksperymentalnej może posłużyć do pokazania architektury, która wciąż jest wolna i pełna możliwości.
Wykazuje wszystkie cechy architektury bez ograniczania jej konstrukcją.
Taka metoda ogranicza również to, co architektura może zrobić w dziedzinie kulturowej dyskusji i wyświetlania: pokazuje architekturę jako spekulację, krytykę i blok budujący nową rzeczywistość, a nie jako potwierdzenie świata, jaki znamy.
Mój jedyny spór z tą kartą cudów polega na tym, że NAI wybrało eksperymentalną pracę, która proponuje monumentalne, autonomiczne struktury: drapacz chmur zaproponowany przez SEARCH, wieżę parkingową Marco Vermeulena, bibliotekę MVRDV, wieżę wiatrową ZUS i klaster wiedzy autor: Neutelings Riedijk.
Tylko ostatni budynek ujawnia jakąkolwiek wewnętrzną zawiłość – problem zwłaszcza z wieżą parkingową, która zależy od złożonej technologii, oraz biblioteką, której wypłatą jest wewnętrzna góra książek.
Biblioteka zaprojektowana przez MVRDV w Spijkenisse, dzięki uprzejmości: MVRDV Bardzo bym chciał zobaczyć struktury, które naprawdę latają z arkusza lub ekranu, jak niektóre z teoretycznych projektów MVRDV, lub których minimalistyczne formy, takie jak te proponowane przez Wiel Areta, wydają się aby przeanalizować przestrzeń, jaką znamy.
Struktury, które rozciągają się na działkę na infrastrukturę, takie jak tunel tramwajowy OMA w Hadze lub stacje kolejowe, o których mówiłem wcześniej w tym tygodniu, wskazywałyby drogę poza zabytki.
Tunel tramwajowy OMA, Zdjęcie: Hans Werlemann, dzięki uprzejmości Stroom Den Haag Te małe cuda są zabawne i łatwe do zrozumienia.
Są to fragmenty możliwej architektury, które unoszą się w powietrzu w twoim salonie lub biurze, rozpowszechniane w całym kraju i wystarczająco przystępne dla wszystkich.
Jeśli szukamy modeli i inspiracji, gdy staramy się odbudować Amerykę, może to przyczynić się do zwiększenia wielkości znaczka pocztowego.
Źródło: Napisane przez Aarona Betsky ego
[przypisy: stalbud skoczów, schody drewniane zabiegowe, nadproża strunobetonowe ]

Powiązane tematy z artykułem: nadproża strunobetonowe schody drewniane zabiegowe stalbud skoczów